FANDOM

Шаблон:Палітыка Адміністратараў вікі могуць абараняць старонкі, а таксама здымаць абарону са старонак. Ўстаноўка абароны можа азначаць, што толькі ўдзельнікі з правамі адміністратара і вышэй могуць змяняць або пераназываць дадзеную старонку або малюнак.

Большасць старонак на вікі павінны заставацца неабароненымі, каб любы ўдзельнік мог іх рэдагаваць. Аднак некаторыя старонкі можна абараніць часова або пастаянна, у выпадках старонак з апісаннем ліцэнзіі вікі або частага вандалізму.

Вы можаце даведацца больш аб розных тыпах абароны, прачытаўшы артыкул Даведка:Абарона старонак.

Выкарыстанне абароны Edit

Пастаянная абарона можа прымяняцца ў выпадках:

  • Загалоўнай старонкі вікі, асабліва, калі гэта Галоўная старонка вельмі актыўнай і буйной вікі
  • малюнкаў лагатыпа або фавікона
  • старонак з апісаннем ліцэнзій і аўтарскіх правоў на матэрыялы
  • з мэтай захавання ў цэласнасці старых прэс-рэлізаў (навінаў, паведамленняў блогаў)
  • старонак у прасторы назваў MediaWiki (абаронены аўтаматычна)
  • старонак з апісаннем палітыкі вікі, якія ўжо прайшлі абмеркаванне і ўзгодненыя ўнутры супольнасці

Часовая абарона можа прымяняцца ў выпадках:

  • каб спыніць непрадуктыўныя вайны правак, у тым ліку і па просьбе саміх удзельнікаў супольнасці
  • старонак і малюнкаў, якія сталі мэтай пастаянных нападак з боку вандалаў

Не трэба абараняць старонкі з персанальнымі CSS і JS наладамі, так як іх могуць рэдагаваць толькі самі ўдзельнікі асабіста і ўдзельнікі з правамі адміністратара і вышэй.

Простыя правілы абароны старонак Edit

  1. Абарона старонак без крайняй неабходнасці - гэта распаўсюджаная памылка. Не трэба абараняць старонку толькі таму, што яна - Загалоўная.
  2. Не трэба самому правіць часова абароненую старонку, за выключэннем дадання адзнакі аб тым, што гэтая старонка абароненая.
  3. Не трэба абараняць старонку, калі Вы самі ўдзельнічаеце ў вайне правак. Адміністратар - не вышэй за іншых удзельнікаў і не прывілеяваны рэдактар. Яго дадатковыя магчымасці павінны дапамагаць супольнасці, а не служыць дасягненню асабістых мэт.
  4. Часовая абарона не павінна быць ўстаноўлена на значны тэрмін.
  5. Не трэба абараняць асабістыя старонкі ўдзельнікаў і старонкі абмеркавання старонак і ўдзельнікаў, за выключэннем крайняй неабходнасці.
  6. Абарона старонкі не павінна азначаць, што менавіта гэтай версіі старонкі Вы аддаеце перавагу. Трэба заўседы тлумачыць, чаму Вы абаранілі тую ці іншую старонку.